2020 was a year with one huge topic all over the world. A topic that led to many changes in people’s lives. Borders were closed, schools were closed and went virtual, sports facilities were closed, as were restaurants, cafés, museums, music events, theatres, cinemas, etc. The world went online.
Teachers had to get used to virtual classrooms. We saw many students having difficult times adjusting to this new virtual life. It was like living in a sci-fi movie. Some got very lonely, while others found peace. Now in 2021 it seems a little better, but it is far from over….
Wir starten unser neues Erasmus-Projekt LECA. Gemeinsam mit Partnerschulen in Dänemark, Norwegen, Spanien und der Türkei wollen wir in den nächsten zwei Jahren Jugendlichen der Oberstufe eine Stimme geben, um ihre Erlebnisse, Einschränkungen, Sorgen, Ängste und Nöte aber vielleicht auch positiven Erfahrungen während der Coronapandemie zu Gehör zu bringen: in fünf kleinen Projekten, die sich den Schwerpunkten Musik, Theater/Tanz/Performance, Sport, bildende Kunst und Film widmen und am Ende eine gemeinsame Dokumentation ergeben.
Let the show begin…
(Informationen zum abgeschlossenen Projekt „Bridge to a Brighter Future“ findet man HIER.)